FAQ
Spis treści
Najczęstsze pytania odnośnie Rejestratorów czasu pracy
- Jakie są zalety i wady kart zbliżeniowych?
- Czy odciski palców w rejestratorze czasu pracy są bezpieczne?
- Czy mogę zainstalować rejestrator na zewnątrz budynku
- Jaki rejestrator dla firmy produkcyjnej?
- Jaki rejestrator dla biura?
- Czy rejestratory są proste w obsłudze?
- Jak zalogować się do menu rejestratora?
- Jak zmienić hasło administratora w rejestratorze?
- Jak dodać pracownika w rejestratorze?
- Jak zapisać wzór rysów twarzy pracownika w rejestratorze?
- Jak właściwie zdefiniować parametry do połączenia urządzenia?
- Jak wprowadzić hasło do Wi-Fi?
Najczęstsze pytania odnośnie Programu do rejestracji czasu pracy
- Czy jest wersja demo TRIGO-RCP?
- Jak zainstalować TRIGO-RCP?
- Skąd wziąć plik instalacyjny TRIGO-RCP?
- Ile kosztuje licencja TRIGO-RCP?
- Czy TRIGO-RCP pracuje na komputerach z systemem macOS?
- Z jakimi aplikacjami współpracuje TRIGO-RCP?
- Czy dostępne jest wsparcie techniczne dla TRIGO-RCP?
- Czym różnią się wersje DESKTOP i LAN?
- Co wyróżnia wersję ONLINE?
- Jak zalogować się do TRIGO-RCP?
- Jak dodać pracowników do systemu RCP?
- Co oznacza brak połączenia z urządzeniem?
- Komunikat Uporządkuj zdarzenia. Dlaczego nie tworzy się raport?
- Jak wykonać kopię zapasową bazy danych programu TRIGO-RCP?
Najczęstsze pytania odnośnie Rejestratorów Czasu Pracy
Jakie są zalety i wady kart zbliżeniowych?
Karty zbliżeniowe do rejestracji czasu pracy mają wiele zalet: • niska cena, • szybki i bezbłędny odczyt, • mogą pełnić rolę identyfikatorów, • do rejestracji czasu można wykorzystać karty, które pracownicy już mają (legitymacje służbowe, karty do stołówki i kantyny, karty biblioteczne itp. Oprócz oczywistych zalet karty zbliżeniowe (RFID) mają niestety kilka wad: • są mało odporne na zginanie (znacznie trwalsze są breloki zbliżeniowe), • pracownicy zapominają kart i gubią je, • pracownicy mogą przekazywać sobie karty: na przykład jeden pracownik rejestruje koniec pracy za siebie i za kolegów, którzy już wcześniej wyszli do domu. Polecamy zakup kat zbliżeniowych, które mają fabrycznie nadrukowany ten sam numer, który zakodowany został w pamięci karty. To znakomicie ułatwia przypisywanie kart pracownikom w programie TRIGO-RCP. Takie karty znajdziesz w naszym sklepie: Karta zbliżeniowa numerowana Unique 125kHz do rejestracji.
Czy odciski palców w rejestratorze czasu pracy są bezpieczne?
Rejestrator czasu pracy na linie papilarne nie przechowuje w swojej pamięci obrazu odcisku palca. Za każdym razem po zeskanowaniu linii papilarnych czytnik tworzony wieloznakowy kod oparty na wzajemnym położeniu punktów przecięcia linii. I ten kod jest przechowywany w pamięci rejestratora RCP. Na podstawie kodu nie można odtworzyć obrazu linii papilarnych. Nie ma więc mowy o wykradzeniu lub wykorzystaniu odcisku palców pracowników. Wielu użytkowników smartfonów używa odcisków palców do odblokowywania urządzenia i autoryzowania operacji bankowych. A smartfon jest bardziej narażony na kradzież lub zagubienie niż rejestrator czasu pracy przykręcony do ściany wewnątrz zamkniętego (często strzeżonego) budynku. Sugerujemy wybór rejestratora czasu pracy z czytnikiem kart i skanerem linii papilarnych. Wtedy pracownicy mający wątpliwości wobec skanowania palców mogą posługiwać się kartami zbliżeniowymi.
Czy mogę zainstalować rejestrator na zewnątrz budynku.
Na zewnątrz budynków można instalować specjalne czytniki kart i specjalne skanery linii papilarnych. Zwykle rejestrator zewnętrzny służy do zapisywania godzin rozpoczęcia pracy. Natomiast drugi rejestrator, zamontowany wewnątrz, rejestruje godziny zakończenia pracy. W takiej konfiguracji czytniki mogą dodatkowo pełnić rolę kontroli dostępu sterując zamkiem elektromagnetycznym w drzwiach. Urządzenia przeznaczone do montowania na zewnątrz mogą być nie tylko wodoodporne ale również wandaloodporne.
Jaki rejestrator dla firmy produkcyjnej?
Jeśli opuszki palców pracowników są narażone na fizyczne uszkodzenia to odradzamy rejestrator czasu pracy na linie papilarne. Sugerujemy wybór czytnika kart i breloków zbliżeniowych lub kamery rozpoznającej twarze. Można także zainstalować rejestrator z czytnikiem kart zbliżeniowych i skanerem linii papilarnych i pracownikom ze zniszczonymi dłońmi rozdać karty, a pozostałym zaproponować rejestrowanie wejść i wyjść za pomocą odcisków palców.
Jaki rejestrator dla biura?
W biurze sprawdza się każdy sposób rejestrowania czasu pracy. Jeśli pracownicy już mają karty to można dopasować rejestrator do tych kart. Warto też zwrócić uwagę na wygląd samego rejestratora. Nowocześnie wyglądający rejestrator rozpoznający twarze i pokazujący je na swoim ekranie kreuje postrzeganie firmy jako nowoczesnej, podnosi prestiż przedsiębiorstwa. Polecamy Anviz FaceDeep 3.
Czy rejestratory są proste w obsłudze?
Dla pracowników rejestrujących czas pracy urządzenia mogą być wręcz bezobsługowe. W przypadku rejestratora na kartę Anviz W1 Pro wystarczy przyłożyć kartę do czytnika, a w przypadku rejestratora Anviz FaceDeep 3 wystarczy spojrzeć w kierunku rejestratora Prościej już nie można! Taki sposób pracy systemu RCP nazywany trybem uproszczonym. Również zarządzanie rejestratorem jest bardzo łatwe. Wszystkie nasze rejestratory mają menu w języku polskim, polecenia głosowe również są odtwarzane w języku polskim.
Jak zalogować się do menu rejestratora?
Domyślne dane do logowanie się do rejestratorów czasy pracy Anviz to: login: 0 hasło: 12345 Ze względów bezpieczeństwa zalecamy zmianę hasła po pierwszym logowaniu. Domyślne hasło słabo zabezpiecza przed nieupoważnionym dostępem do rejestratora czasu pracy. UWAGA: Utrata hasła administratora (zgubienie, zapomnienie) spowoduje brak dostępu do menu rejestratora. Odblokowanie możliwe jest jedynie w serwisie i jest to usługa płatna.
Jak zmienić hasło administratora w rejestratorze?
Żeby zmienić hasło administratora zaloguj się do menu i wybierz kolejno: Ustawienia - Urządzenie - PIN Admina. Wpisz nowe hasło i kliknij ENTER. Zapamiętaj nowe hasło lub zapisz je w bezpiecznym miejscu. UWAGA: Utrata hasła administratora spowoduje brak dostępu do menu rejestratora. Odblokowanie możliwe jest jedynie w serwisie i jest to usługa płatna.
Jak dodać pracownika w rejestratorze?
Nie dodawaj nowych pracowników w rejestratorze. Jeśli używasz TRIGO-RCP to pracowników dodawaj wyłącznie w programie. Ich dane (numer, imię, nazwisko) zostaną automatycznie przesłane do rejestratorów. Dodawanie nowych pracowników w rejestratorze może spowodować dublowanie się danych w bazie i błędy w raportach czasu pracy.
Jak zapisać wzór rysów twarzy pracownika w rejestratorze?
Dodaj pracownika w programie TRIGO-RCP, informacje o nowym pracowniku zostaną automatycznie przesłane do czytnika RCP (lub do wszystkich czytników jeśli jest ich kilka w jednym systemie). Zaloguj się do rejestratora czasu pracy i wybierz opcję Dodaj OP. Wpisz numer pracownika, który będzie zapisywał wzorce swoich odcisków palców i potwierdź (OK lub ENTER zależnie od urządzenia) a następnie postępuj zgodnie z poleceniami głosowymi odtwarzanymi przez rejestrator czasu pracy.
Jak właściwie zdefiniować parametry do połączenia urządzenia?
Zaloguj się do menu urządzenia przejdź do opcji Sieć. Przejdź do opcji Internet i wskaż w jaki sposób chcesz połączyć się z urządzeniem: kabel RJ45 podłączony do routera (opcja Ethernet) lub czy bezprzewodowo (opcja Wi-Fi). Przejdź do menu Sieć, wybierz opcję Połączenia LAN lub Wi-Fi i wprowadź parametry połączenia. Domyślnie urządzenie ustawione jest na tryb IP DHCP, co oznacza że urządzenie powinno automatycznie pobrać adres IP i będzie widoczne w sieci po podłączeniu kabla lub wprowadzeniu danych do połączenia przez Wi-Fi. Po ustanowieniu połączenia z rejestratorem zalecamy zmianę trybu IP na statyczny, zapewni to stabilne działanie urządzenia i widoczność w programie nawet po utracie i powrocie zasilania 230V.
Jak wprowadzić hasło do Wi-Fi?
Zaloguj się do menu rejestratora i przejdź do Opcji Sieć Wi-Fi. W polu ESSID wskaż za pomocą przycisku z trzema kropkami w prostokącie oraz strzałek nazwę sieci, z którą chcesz połączyć rejestrator. W polu hasło wprowadź hasło dla bieżącej sieci WiFi. Do wprowadzania hasła użyj klawiszy numerycznych, przycisk FN służy do przełączania między cyframi, literami i symbolami. Przykład: Wprowadzamy hasło 1Ac2. Wybieraj kolejno: klawisz “1”, przycisk “FN” i klawisz “2”, klawiszem 4 wprowadż literę “A”, kolejno klawisze ”2” i “3” - w ten sposób wprowadzisz literę “c”, klawiszem “OUT”/strzałka w prawo wróć do wprowadzania liczb z klawiatury i wciśnij klawisz “2”. Hasło 1Ac2 zostało wprowadzone. Przyciskiem OK przejdź na przycisk zrobione i potwierdź wciskając OK. Urządzenie zapisze w swojej pamięci parametry połączenia sieciowego Wi-Fi. Skuteczne dodanie do sieci wifi potwierdzane jest komunikatem na ekranie “Konfiguracja Wi-Fi poprawna” W prawym górnym rogu ekranu pojawi się podświetlona na biało ikonka połączenia Wi-Fi.
Najczęstsze pytania odnośnie Programu do rejestracji czasu pracy
Czy jest wersja demo TRIGO-RCP?
TRIGO-RCP udostępniamy bezpłatnie w trybie DEMO. Wystarczy pobrać i zainstalować wersję desktop. Tryb demo zachowuje pełną funkcjonalność. Użytkownik, który nie posiada rejestratora czasu pracy może ręcznie w programie dodawać godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy, a potem na ich podstawie sporządzić raporty czasu pracy. Plik instalacyjny można pobrać TUTAJ.
Jak zainstalować TRIGO-RCP?
Wersja jednostanowiskowa TRIGO-RCP desktop instaluje się w pełni automatycznie, nie wymaga ręcznej konfiguracji. Wystarczy pobrać i uruchomić pakiet instalacyjny. Program sam zaproponuje foldery do zainstalowania potrzebnych plików i uzupełni także składniki systemu operacyjnego jeśli będzie taka potrzeba.
Skąd wziąć plik instalacyjny TRIGO-RCP?
Pakiet instalacyjny najnowszej wersji programu TRIGO-RCP udostępniamy na naszej stronie: LINK. Po instalacji program uruchomi się w trybie DEMO i będzie oferował funkcje rozliczania czasu pracy dla dwóch pracowników. Aktywacja licencji eliminuje to ograniczenie.
Ile kosztuje licencja TRIGO-RCP?
Podstawowa roczna licencja jednostanowiskowa programu TRIGO-RCP desktop kosztuje 200,00 PLN netto (cena zaktualizowana w marcu 2023 roku). Jest to cena dla systemu rejestracji czasu pracy z jednym rejestratorem.
Czy TRIGO-RCP pracuje na komputerach z systemem macOS?
TRIGO-RCP zapisuje dane o rozliczaniu czasu pracy do plików XLS. Można je przetwarzać i formatować w programach Microsoft Excel, LibreOffice Calc oraz wielu innych wspierających format plików XLS
Z jakimi aplikacjami współpracuje TRIGO-RCP?
TRIGO-RCP zapisuje dane o rozliczaniu czasu pracy do plików XLS. Można je przetwarzać i formatować w programach Microsoft Excel, LibreOffice Calc oraz wielu innych wspierających format plików XLS
Czy dostępne jest wsparcie techniczne dla TRIGO-RCP?
Jeśli pojawiają się problemy z instalacją lub konfiguracją programu TRIGO-RCP, a ich rozwiązania nie znalazłeś w pliku pomocy lub tutaj w FAQ to zapraszamy do kontaktu z naszym działem technicznym: kontakt@trigorcp.pl. Świadczymy pomoc techniczną: telefonicznie lub łącząc się zdalnie z komputerem użytkownika. Pomoc techniczna jest bezpłatna dla wszystkich użytkowników posiadających aktywną licencję na program do rejestracji czasu pracy.
Czym różnią się wersje DESKTOP i LAN?
Wersja DESKTOP programu TRIGO-RCP przeznaczona jest do pracy na jednym komputerze. Natomiast wersja LAN przeznaczona jest do pracy na wielu komputerach w jednej sieci lokalnej.Jeden z komputerów pełni rolę serwera i to na nim instalowana jest baza danych programu. Wszystkie funkcje rozliczania czasu pracy są w obydwu wersjach dokładnie takie same.
Co wyróżnia wersję ONLINE?
TRIGO-RCP w wersji online jest aplikacją pracującą w internetowej chmurze obliczeniowej. Program RCP oraz baza danych zainstalowane są na serwerach internetowych. Rozliczanie pracowników może odbywać się w przeglądarce internetowej na dowolnym komputerze podłączonym do internetu. Wersja ONLINE stawia też nieco większe wymagania związane z podłączeniem rejestratorów czasu pracy do sieci lokalnej i oraz konfiguracją urządzeń sieciowych.
Jak zalogować się do TRIGO-RCP?
Domyślne dane do zalogowania się w programie to: użytkownik: admin hasło: 12345 Zalecamy zmianę hasła po pierwszym zalogowaniu oraz dodanie dodatkowych kont administratora w programie do rejestracji czasu pracy TRIGO-RCP.
Jak dodać pracowników do systemu RCP?
Przejdź do zakładki Pracownicy i kliknij przycisk Dodaj. Otworzy się okno dodawania nowego pracownika. Po wypełnieniu wymaganych pól potwierdź wprowadzone dane. Na liście pracowników pojawi się nowy pracownik, a jego dane zostaną automatycznie wysłane do podłączonych rejestratorów czasu pracy. UWAGA: Nie można dodawać pracowników w rejestratorach ponieważ powoduje to błędy w liście pracowników w programie.
Co oznacza brak połączenia z urządzeniem?
Komunikat o braku połączenia wskazuje że program TRIGO-RCP nie może wymieniać danych z rejestratorem czasu pracy. Najczęstsze przyczyny błędów i problemów w komunikacji to zależnie od konfiguracji systemu: • brak połączenia internetowego lub awaria infrastruktury sieci lokalnej, • słaby sygnał WiFi w miejscu instalacji rejestratora czasu pracy, powoduje chwilowe przerwy w połączeniu i tracenie części przesyłanych danych (gubienie pakietów), • nieoczekiwana przerwa w zasilaniu urządzenia.
Komunikat Uporządkuj zdarzenia. Dlaczego nie tworzy się raport?
Raport czasu pracy zostanie obliczony tylko wtedy, gdy godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy wybranego pracownika układają się w logiczną kolejność: wejście - wyjście - wejście - wyjście… Dwa te same i następujące po sobie zdarzenia (na przykład: wejście - wejście) program uzna za błędne rejestracje. Wymagają one weryfikacji. Przejdź do zakładki Rejestracje, następnie wybierz pracownika, zaznacz opcję pokaż błędne. Program oznaczy kolorem czerwonym wszystkie rejestracje, które uniemożliwiają wygenerowanie tego raportu. Można je edytować, czyli zamienić wejście na wyjście, bez zmiany daty, można je także usunąć. Jeśli pracownik nie zarejestrował zdarzenia to można je dodać i w ten sposób przywrócić kolejność wejście - wyjście - wejście.
Jak wykonać kopię zapasową bazy danych programu TRIGO-RCP?
Wykonanie kopii zapasowej bazy danych odbywa się przez skopiowanie pliku bazy. Najłatwiej zrobić to w Eksploratorze plików. Dane przechowywane są w pliku trigorcp.db. Plik ten znajduje się w katalogu z zainstalowanym programem. Jeśli program został zainstalowany w domyślnym katalogu to ścieżka do pliku jest następująca: C:\Program Files (x86)\TrigoRCP\app\server\database\trigorcp.db. Przed wykonaniem kopii pliku bazy danych koniecznie wyłacz program TRIGO-RCP. UWAGA: w wersji wielostanowiskowej TRIGO-RCP LAN zamknij program i zatrzymaj usługi: TrigoRCP App Service (localhost:3000) TrigoRCP Backend Service (DB) TrigoRCP Backend Service (RCP/Anviz) Dopiero po zatrzymaniu usług można skopiować plik bazy danych. Przed ponownym uruchomieniem programy włącz ponownie te usługi.